Hur betalas min behandling?

När du behandlas i DSS Hälsa vårdnätverk behöver du inte betala för behandlingen själv. Betalningen ordnas direkt mellan vårdgivaren och DSS Hälsa.

Vid behandling utanför DSS Hälsas vårdnätverk måste du i vissa fall betala för behandlingen själv.

Om du själv har betalt för en i förväg godkänd behandling måste du skicka dina kvitton till DSS Hälsa. Kvitton skickas in via Mitt DSS. Om du har frågor ring  08 4000 6121.

Observera att försäkringen endast täcker kostnader för behandling som har godkänts i förväg av DSS Hälsa.

 

Om du själv har lagt ut för utlägg för en på förhand godkänd behandling måste du skicka dina räkningar till DSS Hälsa.

Försäkringen täcker endast kostnader för behandling som DSS Hälsa har godkänt i förväg.

Räkningen skickas via Mitt DSS

Om du har frågor om kvitton och utlägg kan du kontakta vårt faktureringsteam på telefon 08 4000 6121.