Du som kund är viktig för oss och vår målsättning är att du som kund ska vara nöjd.
Vi på DSS Hälsa mäter alltid kundnöjdheten i hela den handläggande processen av din vårdförsäkring. För att vi ska bli ännu bättre behöver vi få veta om du är missnöjd eller har ett klagomål. Vi gör alltid vårt yttersta för att belysa ditt ärende.
Vägledning för klagomålshantering
Vänd dig till avdelningen som hanterade ditt ärende
Om du inte håller med, är missnöjd med ett beslut eller vill ha svar på frågor eller tveksamheter, kontakta avdelningen som behandlade ditt ärende. På detta sätt kan vi bäst och snabbast reda upp missförstånd och tillsammans försöka hitta den bästa lösningen.
Ring oss på 08 4000 6121, mycket kan lösas genom ett samtal, alternativ logga in på Mitt DSS för en säker kommunikation.
Kontakta klagomålsansvarig på DSS Hälsa
Om du fortfarande är missnöjd efter din förfrågan till avdelningen som har behandlat ditt ärende kan du kontakta klagomålsansvarig, Thomas Palmqvist.
Du kan även använda kontaktformuläret för en omprövning av ditt ärende.
Ansvarig för klagomål hanterar ditt klagomål med nya ögon och utvärderar ärendet oberoende och opartiskt.
Vi behandlar ditt klagomål så snart som möjligt och eftersträvar att behandla det inom sju arbetsdagar. Klagomålet måste lämnas in så snart som möjligt och senast inom sex månader efter det att du har fått information om beslutet i ditt ärende.
Kontakta DSS Hälsa Klagomålsansvarige på Telefon 08 4000 6122 Alternativt använd kontaktformuläret nedan:
Kontakta DSS Hälsa klagomålsansvarige: